خانه آموزش ها آموزش های جوملا آموزش حل مشکل عدم ارسال ایمیل در جوملا فارسی

آموزش حل مشکل عدم ارسال ایمیل در جوملا فارسی

آموزش - جوملا

بسیاری از مواقع کاربران سایت های جوملایی عنوان می کنند که در هنگام ثبت نام کاربرانشان در سایت ایمیل ثبت نام برای آنان ارسال نمی گردد و یا کلا هر ایمیلی که قرار است از طرف سایت برای کسی ارسال شود پیام خطایی به نمایش در میاید. پیغام هایی نظیر :

تابع ایمیل تعریف نشده
نمی توان تابع ایمیل را فراخوانی کرد
عدم توانایی در نصب عملگرهای تابع ایمیل
تابع ایمیل فراخوانی نشد
و...

در واقع این خطا ها در برخی سرویس دهندگان هاستینگ به این علت هست که مدیر سرور جهت عدم سوء استفاده برخی کاربران تابع mailfunction را می بندند و اما در چنین مواقعی راه کار حل مشکل اعمال تنظیمات smtp بر روی سرویس ایمیل سیستم مدیریت محتوا می باشد.

جهت تنظیمات smtp بدین صورت عمل نمایید:

 

ابتدا بایستی یک اکانت ایمیل در سرویس هاست خود ایجاد نمایید. برای این منظور وارد کنترل پنل هاست خود شوید (توضیحات ساخت اکانت ایمیل در محیط cpanel می باشد)

1. در کنترل پنل هاست خود وارد شوید
2. به بخش Email Accounts مراجعه نمایید
3. فیلدهای موجود را به شکل زیر پر کنید:
Email: ===> نام ایمیل شما به دلخواه. بعنوان مثال:
test
Password: ===> پسورد دلخواه خود را بنویسید
Password (again): ===> تکرار پسورد دلخواه شما
نکته: از طریق دکمه Password Generator می توانید یک پسورد قوی انتخاب نمایید
Mailbox Quota: ===> حجم اکانت ایمیل خود را تعیین نمایید. بعنوان مثال 100 مگابیت
4. روی دکمه Create Account کلیک نمایید

خب کار ساخت اکانت ایمیل تمام است و حال اکانت ایمیلی داریم با نام:

آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید

 

 

 

حالا می رویم سراغ تنظیمات smtp در سیستم مدیریت محتوای جوملا

1. وارد پنل مدیریت سایت جوملایی خود شوید
2. به مسیر زیر مراجعه نمایید:
مدیریت سایت / تنظیمات کلی / تب سرور / تنظیمات ایمیل
Administration / Global Configuration / Server Tab / Mail Settings
3. تنظیمات را به شکل زیر انجام دهید:
تابع ایمیل * ===> SMTP
ایمیل سایت ===> اکانت ایمیلی که در هاست ایجاد کردید
نام ایمیل ===> میتونید نام سایت خود را قرار دهید
مسیر نامه های ارسال ===> /usr/sbin/sendmail
تصدیق SMTP ===> بلی
امنیت SMTP ===> هیچکدام
پورت SMTP * ===> 25
نام کاربری SMTP ===> نام کامل اکانت ایمیلی که در هاست ایجاد کرده اید
رمز SMTP ===> رمز اکانت ایمیل خود که در هاست ایجاد کرده اید
نام هاست SMTP ===> localhost

 

 

آموزش حل مشکل ارسال ایمیل در جوملا

 

نکته: جهت اعمال تغییرات در تنظیمات کلی لازم هست فایل configuration.php قابل ویرایش باشد لذا اگر با عدم اعمال ذخیره تنظیمات روبرو شدید ابتدا سطح دسترسی فایل configuration.php را روی 777 یا 666 تنظیم کرده و بعد از اعمال ذخیره تنظیمات حتما سطح دسترسی فایل configuration.php را روی 444 تنظیم نمایید.

منبع: جومینا

 

نظرات 

 
0 #1 reza 1392-10-26 06:19
سلام
من طبق این روش رفتم اما نشد
البته در سایت خودم فقط نشد !!!
 
 
0 #2 مـرادی 1392-10-29 13:04
سلام

اگر از این روش استفاده کردید و مشکل حل نشد، احتمال بسیار زیاد مشکل از هاست شما است و باید هاست خود را تغییر دهید.

موفق باشید.
 
 
+1 #3 پسر آریایی 1392-12-07 16:20
آقا واقعا ممنون خیلی عالی بود
 
 
0 #4 ripper 1392-12-16 04:25
سلام و ممنون از مطالبتون
من از این راهی که گفتین رفتم اما مشکل اینجاست که گاهی اوقات ایمیل ارسال میشه و گاهی نه ! نمیدونم مشکل از چیه اگه میشه منو راهنمایی کنید
 
 
+2 #5 مـرادی 1392-12-16 14:00
سلام

احتمالا ایمیل هایی که ارسال می کنید در صندوق اسپم وارد می شود
این به دلیل حساسیت امنیتی بالای سرویس دهنده های ایمیل می باشد.
البته ممکن است آی پی هاست شما هم در لیست سیاه قرار گرفته باشد.
 
 
0 #6 نااااااااااهید 1393-01-08 20:47
سلام
میشه محبت بفرمایید و بگید دلیل ارور
JFTP: :write: پاسخ بد
نمی تواند تاریخ را ذخیره کند خطا: امکان نوشتن در فایل تنظیمات وجود ندارد

چی هست؟
یعنی من باید چیکار کنم؟
نمیتونم این تنظیمات رو ذخیره کنم :sad: :cry:
 

به علت ارسال اسپم های فراوان، قسمت نظرات سایت در حال حاضر غیرفعال می باشد.
به این دلیل از شما کاربران گرامی عذرخواهی می کنیم.

ایمن شده بوسیله وب سایت تک وب دیزاین تک وب دیزاین