قالب های تک وب دیزاین

خانه
تک وب دیزاین|طراحی سایت|قالب رایگان جوملا|طراحی قالب فارسی جوملا

6 راه برای ایندکس کردن سایت های جوملایی در موتورهای جستجوگر

مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
وبلاگ - سئو

در صورتیکه شما یک سایت تجاری جدید با جوملا ایجاد کرده باشید. چگونه می‌توانید از ترافیک موتورهای جستجو استفاده کنید؟
چند کاری که می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که گوگل و دیگر موتورهای جستجو در حال رصد کردن صفحات سایت شما باشند استفاده از کلمات کلیدی است.شما باید مطمئن شوید که صفحات سایت شما توسط عنکبوت موتور جستجو برای ایندکس شدن قابل دسترسی است.حالا شش گام برای ایندکس شدن سایت شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو در زیر بیان می‌شود.


چرا ایندکس شدن توسط موتورهای جستجو مهم است؟

صفحات سایت خود را در گوگل و سایر موتورهای جستجو بعنوان اولین گام برای گرفتن ترافیک با ارزش برای سایت ایندکس نمایید. عنکبوت موتور جستجو بطور ادامه دار با خزیدن در صفحات وب در جستجوی صفحات جدید و به روز شده است. مدت زمانی طول می‌کشد تا عنکبوت مواردی را پیدا کند که آنهم به تعدادی از عوامل بستگی دارد که مهم‌ترین آن رئوس مطالب هستند.
در این مراحل اطمینان حاصل می‌شود که موتورهای جستجو تمام صفحات سایت شما را پیدا می‌کند و به سرعت ایندکس شدن صفحات را افزایش می‌دهد.

ایندکس شدن بسیار مهم است برای گرفتن صفحات سایت در موتورهای جستجو کلمات کلیدی مرتبط باید قرار گیرد. این امر منجر به افزایش ترافیک مربوط به وب سایت شده و کاربران به نوبه خود بهتر می‌دانند با توجه به مواردی که شما نوشتید به دنبال چه چیزی هستند.

 

مشاهده موقعیت های ماژول در قالب جوملا و تنظیم نمایش موقعیت های قالب

مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
آموزش - جوملا

امروز قصد داریم به شما نحوه مشاهده و تنظیم موقعیت های قالب را آموزش دهیم ، پس با ما تا انتهای این آموزش همراه باشید.

تنظیم موقعیت های قالب جوملا یکی از مهمترین سوالات کاربران سیستم مدیریت محتوای جوملا می باشد، و بسیاری از کاربران در تنظیم موقعیت های ماژول در یک قالب با مشکل روبرو هستند.
شما با مشاهده موقعیت های قالب میتوانید طرح بندی و چینش ماژول های سایت خود را بهتر درک کرده و سایتی مطابق با الگو و سلیقه خود داشته باشید.
اولین مورد مشاهده موقعیت های یک قالب حرفه ای جوملا است، برای اینکار کافیست شما در انتهای آدرس سایت خود کد زیر را وارد کنید(توجه کنید که Yourdomain همان نام دامنه شماست :


www.yourdomain.com/index.php?tp=1

حال بعد از بازکردن صفحه شما با دوحالت مواجه خواهید شد:

 

چرا برخی سایت ها و وبلاگ ها رتبه الکسای بهتری دارند؟

مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
وبلاگ - سئو

حتما تا به حال عنوان رتبه الکسا (Alexa) را بارها شنیده و به احتمال زیاد مطالبی در این خصوص خوانده اید، همان طور که می دانیم الکسا یک شرکت وابسته به سایت آمازون (Amazon.com) است که در زمینه جمع آوری و تحلیل اطلاعات آماری وبگاه ها و وبلاگ های مختلف فعالیت می کند که خواسته یا ناخواسته بین مدیران، کاربران و مخصوصا تبلیغ دهندگان شبکه جهانی وب از جایگاه به خصوصی برخوردار است، به همین دلیل در کنار فاکتوری دیگر به نام پیج رنک یا رتبه در گوگل (google pagerank)، فاکتور رتبه الکسا نیز به دغدغه های مدیران وبگاه ها و وبلاگ ها افزوده شده، هر چند که این آمار صد در صد مبتنی بر واقعیت نیست، با این حال نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت، به هر صورت بنا به درخواست برخی کاربران و طرح این سوال که چرا برخی وبلاگ و سایت ها رتبه بالاتری در الکسا دارند، قصد داریم در این مطلب از زوایای جدیدتری به این موضوع نگاه کنیم که شاید کم تر به آنها اشاره شده باشد.

 

منبع آمار الکسا (Alexa)

 

پیش از هر چیز باید بدانیم که منبع گردآوری اطلاعات آماری سایت الکسا چیست و رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها چگونه توسط این سرویس انجام می شود؟
پاسخ این است که بیشترین تکیه الگوریتم الکسا بر روی اطلاعاتی است که از تولبار (Toolbar) یا همان نوار ابزار خود که در مرورگر کاربران و توسط آنها نصب شده است بدست می آید، وقتی این تولبار در مرورگر نصب و فعال باشد، هر صفحه ای را که مشاهده کنید، اطلاعات آماری همزمان که به شما نشان داده می شود، برای سایت الکسا فرستاده شده و مورد پردازش قرار می گیرد، لذا فاکتور اصلی برای الکسا تعداد بازدید ها توسط کاربرانی است که این تولبار را نصب کرده اند، فاکتور بعدی که در رتبه بندی الکسا نقش دارد، میزان زمان صرف شده در هر صفحه و در کنار آن تعداد صفحاتی است که توسط کاربران بازدید می شود، در واقع این دو نکته از نظر الکسا سیگنال هایی برای سنجش میزان محبوبیت و کیفیت مطالب یک وبسایت یا وبلاگ است؛ اما باید توجه داشت که منبع اطلاعات الکسا تنها به تولبار آن ختم نمی شود.

 

 

تنظیم پیج کد (اینکد) برای صفحات فارسی وب سایت

مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
وبلاگ - کدنویسی

حتماً تا به حال با صفحاتی مواجه شده اید که به زبان فارسی نوشته شده اند، اما وقتی از آنها بازدید می کنید با کلماتی به هم ریخته و غیر قابل فهم مواجه می شوید. دلیل این مشکل ناسازگار بودن Encoding انتخاب شده در مرورگر با زبان فارسی است.

این ناسازگاری ممکن است به دلیل کامل نشدن بارگزاری صفحه ایجاد شده باشد یا به دلیل اینکه در هنگام طراحی Encoding متناسب با زبان فارسی انتخاب نشده باشد یا اصلاً در طراحی صفحه هیچ گزینه ای برای Encoding صفحه در نظر گرفته نشده باشد.

در اکثر مواقع می توانید صفحه مورد نظر را به روش زیر به صورت فارسی مشاهده کنید:

 

مرورگر اینترنت اکسپلورر در ویندوز (Microsoft Internet Explorer) :

از منوی view گزینه Encoding را انتخاب کنید و گزینه utf-8 را کلیک کنید. در صورتی که در لیست اولیه کد پیجهای مختلف نتوانستید utf-8 را مشاهده کنید نشانگر ماوس خود را روی گزینه More نگهدارید و utf-8 را از بین کد پیجهای مختلف پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
در سایر مرورگر ها هم به همین روش باید عمل کنید فقط مسیر منو ها کمی تفاوت دارد. می توانید مسیر های زیر را دنبال کنید.

 

 
<< شروع < 1 2 4 6 7 8 9 10 > انتها >>

صفحه 4 از 21
تبلیغات

آمار بازدیدکنندگان

1150امروزmod_vvisit_counter
3676دیروزmod_vvisit_counter
18604این هفتهmod_vvisit_counter
30640هفته گذشتهmod_vvisit_counter
117446این ماهmod_vvisit_counter
186996ماه گذشتهmod_vvisit_counter
2023278کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 40 مهمان, 3 ربوت حاضر
IP شما: 54.162.168.187
 , 
امروز: 04 خرداد 1396
ایمن شده بوسیله وب سایت تک وب دیزاین تک وب دیزاین